Već znaš kako ti virtualni asistent može pomoći i imaš ideju koje bi konkretne zadatke mogla delegirati. Ali…
Virtualnih asistenata svakim danom je sve više, a ti uopće ne znaš kako bi mogla izgledati vaša suradnja, a još manje kako i gdje da pronađeš jednog baš po svojoj mjeri?
Što je uopće bitno kada tražiš virtualnog asistenta?!
Ukratko, kako bi vaša suradnja bila uspješna, kada biraš virtualnog asistenta obrati pažnju na sljedeće:
- specijalizaciju i edukaciju (zna li i može)
- temeljne vrijednosti (slažete li se oko bitnih stvari)
- obujam posla (ima li vremena)
- osjećaj povezanosti (osjećaj nikad ne vara).
U ovom postu pronaći ćeš korisne savjete kako i gdje pronaći osobu koja najbolje odgovara tvojim potrebama i poslovnim zahtjevima, što trebaš napraviti prije nego što uopće kreneš u potragu i na temelju čega bi trebala donijeti konačnu odluku o suradnji.
Prije nego što uopće kreneš u potragu
Kako bi olakšala sebi, ali i svojim budućim suradnicima, prije nego što uopće kreneš tražiti virtualnog asistenta trebaš pripremiti sebe i svoj biznis na suradnju i delegiranje.
Ako je tvoj biznis posvuda, ako nemaš nikakve procedure, postavljene procese i ako sama većinu vremena ne možeš pronaći gdje ti je što – prvi korak je organizacija vlastitog poslovanja.
Nakon toga, odluči koje zadatke ili dijelove poslovanja želiš delegirati.
Trebaš jasno i detaljno odrediti zadatke koje ćeš delegirati drugoj osobi i što oni uključuju.
i onda se pomiriti s time da ćeš prepustiti drugome dio svog biznisa.
Nije lako pustiti drugu osobu u svoj biznis, pogotovo ako to radiš prvi puta. Ako bi željela sve napraviti sama, a više jednostavno ne možeš.
Nužno je da budeš ok s delegiranjem, da pronađeš osobu kojoj ćeš vjerovati i u kojoj ćeš imati podršku.
Ako se još uvijek premišljaš, pročitaj 7 razloga zašto trebaš virtualnog asistenta ako si poduzetnica.
Da ponovimo, prvo:
- Organiziraj vlastito poslovanje.
- Definiraj koje zadatke želiš delegirati.
- Budi ok s prepuštanjem poslovanja.
I tek onda razmisli o:
- Vještinama koje bi voljela da tvoj VA ima (npr. da govori španjolski jezik, poznaje određene alate za rad ili je odličan komunikator).
- Koje bi osobine voljela da ima (npr. da je vedra i otvorena osoba, introvert, da je uporna ili hrabra)
- Želiš li suradnju po projektu ili po satu, koliko otprilike sati tjedno ili mjesečno i na koji vremenski rok
- Koji ti je okviran budžet
- Svojim temeljnim vrijednostima (bit će ti jasnije što tražiš ako znaš da su ti poštenje, odgovornost i integritet visoko na listi životnih prioriteta).
Gdje tražiti virtualnog asistenta
Spremna si za potragu!
Osvrni se oko sebe, već si sigurno u kontaktu s barem nekoliko virtualnih asistenata.
Tko ti je zapeo za oko, čiji stil ti se sviđa, koga pratiš već mjesecima? Možda je baš to tvoja idealna suradnica.
Nakon što si pregledala društvene mreže (Instagram i LinkedIn su najpopularniji), pitaj kolegice poduzetnice za preporuku ili prouči online platforme za freelancere i FaceBook grupe za poduzetnike.
Kako pronaći virtualnog asistenta po svojoj mjeri
Za početak, uvjeri se da virtualni asistent zna i može obavljati zadatke koje želiš delegirati.
Ukoliko se radi o jednostavnijim, repetetivnim ili administrativnim zadacima, njih možeš delegirati gotovo bilo kome.
Međutim, ako tražiš nekoga koja će ti pomoći pokrenuti newsletter i zajedno s tobom graditi newsletter listu, onda trebaš pronaći osobu koja se bavi e-mail marketingom. Također, izradu strategija za društvene mreže nećeš delegirati virtualnom asistentu koji se inače bavi knjigovodstvenim uslugama.
Kada pronađeš osobu koja bi mogla kvalitetno odraditi zadatke, vrijeme je da se upoznate.
S potencijalnim klijentima za početak najviše volim kontaktirati putem maila kako bih vidjela mogu li im uopće pomoći. Ako mislim da bi moje usluge bile odlične za tvoj biznis, volim da se upoznamo uživo putem online poziva.
Mailovi i poruke su ok, ali ništa ne može zamijeniti kontakt uživo. Uživo, u virtualnom svijetu – ipak sam virtualna asistentica 🙂
Zašto su temeljne vrijednosti toliko bitne?
I za kraj želim istaknuti temeljne vrijednosti. Zašto su one toliko bitne?
Kada suradnike biramo (i na – ne samo na temelju njih) na temelju glavnih osobnih vrijednosti, povezujemo se s njima na dubljoj, vrijednosnoj razini.
Osobe s kojima dijelimo te vrijednosti su one koje nas doista razumiju i dijele sličan pogled na svijet s nama.
Važno je da se slažemo oko (meni i tebi) bitnih stvari.
- Često spominjem podršku, razumijevanje i brigu o sebi jer znam koliko je zahtjevno biti poduzetnica u današnjem online svijetu.
- Uvijek ističem da sam mama malenim dječacima jer želim surađivati s osobama koje će imati razumijevanja za povremene promjene rasporeda i dječje bolesti. Koje će delegirati zadatke na vrijeme, a ne u zadnji čas iako sam mogla odraditi zadatak prije dva tjedna.
- Govorim o važnosti slobode i fleksibilnosti jer kreiram svoje radno vrijeme u odnosu na dinamiku svoje obitelji i ne javljam se na pozive u pola noći, iako ću neke od zadataka odrađivati možda baš tada.
- Spominjem iskrenost, poštenje i integritet jer drugačije ne znam funkcionirati.
Ne zaboravi, kao što ti biraš virtualnog asistenta za suradnju, tako i mi biramo poduzetnike. Svatko tko mi se javi ne mora biti osoba s kojom bih voljela surađivati.
Ti biraš mene, ali i ja biram tebe.
To je prvi korak uspješne suradnje.
Najvažnije je pronaći osobu s kojom želiš raditi, čak i ako ne zna obaviti baš sve zadatke s tvoje to-do liste. Novi programi se lako nauče, a idealna osoba za suradnju se puno teže pronađe.
0 Comments